沢山のファンションニスタがこのドキュメンタリー映画「ファッションが教えてくれること」を観たくてムズムズしているだろう。そう、いよいよ11月7日から日本でも公開が予定されている。一足お先に観させていただいたTOKYODANDY TEAMは、初心の気持ちに振り返ってみたり、アナ・ウィンター(Anna Wintour)の存在感に驚かされたり。大御所デザイナーなどおかまいなしのアナ。そんなアナ ワールドに吸い込まれる周りの人々。なんだか、学生の時の気持ちにフラッシュ バックしてみたり。数時間で色んなことが吸収できたような。それはさておき、なぜアナはドキュメンタリー映画の制作をOKしたのか。個人的にそこが気になる。なにか深い意味があるはずだ。
とにかく、この映画はイギリス出身のアナが米VOGUEの編集長としてどんな働きをしているのかというドキュメンタリーだが、ファッション業界にいる人だけでなく、業界関係なく色んな視点で観て、学べて、感じられる濃い内容のドキュメンタリー。
click THE SEPTEMBER ISSUE.
‘The September Issue’ finally has a Japan release date of November 7th. The film documents the making of the September 2007 issue, the biggest in the magazines history. What makes the story all the more interesting and relevant is the fact that it took place before the recession, the magazine was ‘like a phone book’ due to the amount of ads and 50,000 dollar photo shoots could be thrown out at the whim of editor Anna Wintour. In this respect the film documents a period in magazine publishing which will be very difficult to return to. The movie hinges on the relationship between Wintour and Creative Director Grace Coddington, two strong willed British women who have worked together for over 20 years (they started working together at US Vogue on the same day).
It’s a great movie no matter how much you are interested in fashion. It up-holds the American centric rhetoric that Wintour is the ‘most powerful woman in fashion’, one person suggests she is the most powerful woman in America. One pundit suggests there isn’t any area of fashion that Wintour doesn’t have a lot of influence in which could be questionable to the youth of Harajuku and Omotesando. For a look into the corporate world of high-end fashion, ‘The September Issue’ is an excellent piece.
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